Анкета для батьків “ Чи готова ваша дитина до вступу в ДНЗ?”
Який настрій переважає в дитини за останній час в домашній обстановці?
Бадьорий, урівноважений - 3 бали
Нестійкий - 2 бали
Пригнічений - 1 бал
Як малюк засинає?
Швидко, спокійно (до 10 хвилин) — 3 бали
Довго не засинає - 2 бали
Неспокійно - 1 бал
Чи використовуєте Ви додатковий вплив при засинанні дитини (заколисування, читання казок, масаж, колискові й ін.)?
Так - 1 бал
Ні - 3 бали
Яка тривалість денного сну дитини?
2 години - 3 бали
1 година - 1 бал
Який апетит у Вашої дитини?
Гарний - 4 бали
Вибірковий - 3 бали
Нестійкий - 2 бали
Поганий - 1 бал
Як ставиться Ваша дитина до висаджування на горщик?
Позитивно - 3 бали
Негативно - 1 бал
Чи проситься Ваша дитина на горщик?
Так - 3 бали
Ні, але буває суха - 2 бали
Ні й ходить мокра - 1 бал
Чи є у Вашої дитини негативні звички?
Смокче соску або палець, розгойдується (указати інше)- 1 бал
Немає - 3 бали
Чи цікавиться дитина іграшками, предметами вжитку?
Так - 3 бали
Іноді - 2 бали
Ні - 1 бал
Чи проявляє дитина інтерес до дій дорослих?
Так - 3 бали
Іноді - 2 бали
Ні - 1 бал
Як Ваша дитина грається?
Уміє гратися самостійно - 3 бали
Не завжди - 2 бали
Не грає сама - 1 бал
Які взаємини з дорослими?
Легко йде на контакт - 3 бали
Вибірково - 2 бали
Важко - 1 бал
Які взаємини з дітьми?
Легко йде на контакт - 3 бали
Вибірково - 2 бали
Важко - 1 бал
Як ставиться до занять: уважна, посидюча, активна?
Так - 3 бали
Не завжди - 2 бали
Немає - 1 бал
Чи впевнена дитина у собі?
Так - 3 бали
Не завжди - 2 бали
Ні - 1 бал
Чи є в дитини досвід розставання із близькими?
Перенесла розтавання легко - 3 бали
Важко - 1 бал
Чи є в дитини прихильність до кого-небудь із дорослих?
Є - 1 бал
Немає - 3 бали.
Підрахувавши кількість позитивних відповідей можна зробити прогноз адаптації до умов ясла - садка:
- дитинаготова до вступу в ДНЗ - 55-40 балів;
- умовно готова - 39-24 бала;
- не готова - 23-16 балів.
За результатами бесіди з батьками і спостереженнями за поведінкою дитини, прогнозується можливий хід адаптації і заснована на нім гіпотеза про те, як краще організувати цей період, щоб якомога менше травмувати малюка.
Прогноз можливого ступеню адаптації дитини
Легкий ступінь адаптації
Дитина
· |дитина| Спокійно входить в незнайоме приміщення, уважно оглядається. Дивиться в очі незнайомому дорослому, коли той до нього звертається|обертається|. Мова|промова| добре розвинена.
· Вступає в контакт за своєю ініціативою, може попросити про допомогу. Вміє зайняти|позичати| себе сама, здатна|здібний| тривалий час утримувати увагу на одній іграшці.
· Настрій бадьорий або спокійний, | емоції легко розпізнаються.
· Дотримується встановлених правил поведінки, адекватно реагує на зауваження і схвалення.
Батьки
· Довіряють своєму малюку|дитині|, не контролюють його щохвилини, не опікають, не вказують|указують|, що йому|дитині| потрібно робити|чинити|.
· Добре відчувають|почувають| його настрій, підтримують у разі потреби.
· Упевнені в собі, з|із| довірою|довір'ям| відносяться до фахівця|спеціаліста|, відстоюють свої погляди.
· Проявляють в спілкуванні ініціативу і самостійність.
Середній ступінь адаптації:
Дитина
· Вступає в контакт, спостерігаючи за привабливими діями психолога, або через включення|приєднання| тілесних відчуттів. Напруженість спадає і дитина|дитина| може вступити в контакт за своєю ініціативою, розвернути ігрові дії в межах вікової компетентності
· Мова|промова| розвинена як в межах| вікової норми, так і нижче або вище за неї. На зауваження і заохочення реагує адекватно, може порушувати правила і норми поведінки
Батьки
· Часто не довіряють дитині|дитині|, намагаються|пробують| його дисциплінувати, роблячи|чинити| мал|малюкові|юку зауваження: «Не бери без дозволу. Не розкидай іграшки. Поводься добре»
· Такі батьки рідко знаходяться в контакті з дитиною. Із спеціалістами вони можуть бути відверті або триматися на дистанції. Як правило, поради і рекомендації приймають, ставлять багато питань, уникаючи висловлювати свою точку зору.
Важкий ступінь адаптації:
Дитина
· Контакт удається встановити лише|тільки| через батьків. Малюк|малюк| переходить від однієї іграшки до іншої, ні на чому не затримуючись, не може розвернути ігрові дії, виглядає стривоженим, замкнутим.
· Про розвиток мови можливо дізнатися лише із слів батьків. Зауваження або похвала фахівця залишають малюка байдужим або він лякається і біжить за підтримкою до батьків. Під час першої зустрічі не удається встановити контакт.
Батьки
· Або ігнорують потреби дитини|дитини|, або опікають у всьому
· Частіше це тривожні| батьки, які сприймають зустріч з|із| психологом як іспит|екзамен|
· Потребують додаткової консультації.
· Знаходяться|перебувають| в злитті з|із| малюком|дитиною|, мають сумніви в тому, що він зможе освоїтися в д/садку.
· Часто авторитарні, вступають в конкуренцію з|із| фахівцем|спеціалістом|, демонструють свою зверх компетенцію | в усіх питаннях.
Коментарi