Анкета для батьків “ Чи готова ваша дитина до вступу в ДНЗ?”

Який настрій переважає в дитини за останній час в домашній обстановці?

Бадьорий, урівноважений - 3 бали

Нестійкий - 2 бали

Пригнічений - 1 бал

Як малюк засинає?

Швидко, спокійно (до 10 хвилин) — 3 бали

Довго не засинає - 2 бали

Неспокійно - 1 бал

Чи використовуєте Ви додатковий вплив при засинанні дитини (заколисування, читання казок, масаж, колискові й ін.)?

Так - 1 бал

Ні - 3 бали

Яка тривалість денного сну дитини?

2 години - 3 бали

1 година - 1 бал

Який апетит у Вашої дитини?

Гарний - 4 бали

Вибірковий - 3 бали

Нестійкий - 2 бали

Поганий - 1 бал

Як ставиться Ваша дитина до висаджування на горщик?

Позитивно - 3 бали

Негативно - 1 бал

Чи проситься Ваша дитина на горщик?

Так - 3 бали

Ні, але буває суха - 2 бали

Ні й ходить мокра - 1 бал

Чи є у Вашої дитини негативні звички?

Смокче соску або палець, розгойдується (указати інше)- 1 бал

Немає - 3 бали

Чи цікавиться дитина іграшками, предметами вжитку?

Так - 3 бали

Іноді - 2 бали

Ні - 1 бал

Чи проявляє дитина інтерес до дій дорослих?

Так - 3 бали

Іноді - 2 бали

Ні - 1 бал

Як Ваша дитина грається?

Уміє гратися самостійно - 3 бали

Не завжди - 2 бали

Не грає сама - 1 бал

Які взаємини з дорослими?

Легко йде на контакт - 3 бали

Вибірково - 2 бали

Важко - 1 бал

Які взаємини з дітьми?

Легко йде на контакт - 3 бали

Вибірково - 2 бали

Важко - 1 бал

Як ставиться до занять: уважна, посидюча, активна?

Так - 3 бали

Не завжди - 2 бали

Немає - 1 бал

Чи впевнена дитина у собі?

Так - 3 бали

Не завжди - 2 бали

Ні - 1 бал

Чи є в дитини досвід розставання із близькими?

Перенесла розтавання легко - 3 бали

Важко - 1 бал

Чи є в дитини прихильність до кого-небудь із дорослих?

Є - 1 бал

Немає - 3 бали.

Підрахувавши кількість позитивних відповідей можна зробити прогноз адаптації до умов ясла - садка:

- дитинаготова до вступу в ДНЗ - 55-40 балів;

- умовно готова - 39-24 бала;

- не готова - 23-16 балів.

За результатами бесіди з батьками і спостереженнями за поведінкою дитини, прогнозується можливий хід адаптації і заснована на нім гіпотеза про те, як краще організувати цей період, щоб якомога менше травмувати малюка.

Прогноз можливого ступеню адаптації дитини

Легкий ступінь адаптації

Дитина

· |дитина| Спокійно входить в незнайоме приміщення, уважно оглядається. Дивиться в очі незнайомому дорослому, коли той до нього звертається|обертається|. Мова|промова| добре розвинена.

· Вступає в контакт за своєю ініціативою, може попросити про допомогу. Вміє зайняти|позичати| себе сама, здатна|здібний| тривалий час утримувати увагу на одній іграшці.

· Настрій бадьорий або спокійний, | емоції легко розпізнаються.

· Дотримується встановлених правил поведінки, адекватно реагує на зауваження і схвалення.

Батьки

· Довіряють своєму малюку|дитині|, не контролюють його щохвилини, не опікають, не вказують|указують|, що йому|дитині| потрібно робити|чинити|.

· Добре відчувають|почувають| його настрій, підтримують у разі потреби.

· Упевнені в собі, з|із| довірою|довір'ям| відносяться до фахівця|спеціаліста|, відстоюють свої погляди.

· Проявляють в спілкуванні ініціативу і самостійність.

Середній ступінь адаптації:

Дитина

· Вступає в контакт, спостерігаючи за привабливими діями психолога, або через включення|приєднання| тілесних відчуттів. Напруженість спадає і дитина|дитина| може вступити в контакт за своєю ініціативою, розвернути ігрові дії в межах вікової компетентності

· Мова|промова| розвинена як в межах| вікової норми, так і нижче або вище за неї. На зауваження і заохочення реагує адекватно, може порушувати правила і норми поведінки

Батьки

· Часто не довіряють дитині|дитині|, намагаються|пробують| його дисциплінувати, роблячи|чинити| мал|малюкові|юку зауваження: «Не бери без дозволу. Не розкидай іграшки. Поводься добре»

· Такі батьки рідко знаходяться в контакті з дитиною. Із спеціалістами вони можуть бути відверті або триматися на дистанції. Як правило, поради і рекомендації приймають, ставлять багато питань, уникаючи висловлювати свою точку зору.

Важкий ступінь адаптації:

Дитина

· Контакт удається встановити лише|тільки| через батьків. Малюк|малюк| переходить від однієї іграшки до іншої, ні на чому не затримуючись, не може розвернути ігрові дії, виглядає стривоженим, замкнутим.

· Про розвиток мови можливо дізнатися лише із слів батьків. Зауваження або похвала фахівця залишають малюка байдужим або він лякається і біжить за підтримкою до батьків. Під час першої зустрічі не удається встановити контакт.

Батьки

· Або ігнорують потреби дитини|дитини|, або опікають у всьому

· Частіше це тривожні| батьки, які сприймають зустріч з|із| психологом як іспит|екзамен|

· Потребують додаткової консультації.

· Знаходяться|перебувають| в злитті з|із| малюком|дитиною|, мають сумніви в тому, що він зможе освоїтися в д/садку.

· Часто авторитарні, вступають в конкуренцію з|із| фахівцем|спеціалістом|, демонструють свою зверх компетенцію | в усіх питаннях.

Кiлькiсть переглядiв: 634

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.